Skip to main content

Rețetă: Clătite cu cocos. Coconut pancakes

  RO:


    Să mă încoroneze cineva Regina Clătitelor. Nu sună foarte drăgut, dar nu m-aș supăra, zău că nu, prea în ultima vreme am ținut-o dintr-o rețetă de clătite în alta. Trebuie să mă înțelegeți totuși, când știi că te poți bucura de un preparat gustos și sănătos... de ce să nu faci asta? V-am spus în ultima postare că făina de orez mi-a făcut viața mai bună. Am încercat-o prima dată pentru că nu are gluten, dar am văzut că se pretează la multe rețete și că se comportă aproape precum făina albă (și știm cu toții că făina albă face prăjiturile bune, nu neapărat sănătoase, dar bune). Zilele trecute am pregătit niște brioșe și, Doamne ajută, au fost bune rău.
     Pentru moment să vedem cum sunt clătitele astea cu fulgi de cocos. Eu spun că foarte bune. Nu știu de ce nu am încercat această combinație până acum, însă nu este niciodată prea târziu să descoperi lucruri noi. Trebuie să vă mărturisesc faptul că în general nu îndulcesc nicio compoziție, fie ea de clătite, fie de prăjituri.  Pur și simplu nu simt nevoia de a face asta, mai ales că pot oricând (când vine vorba de clătite, spre exemplu) să pun miere la final, dar asta nu înseamnă că voi nu puteți să folosiți orice îndulcitor doriți. La fel și cu diverse arome, folosiți mereu ce vă place, adaptați rețeta după propriile preferințe.
     Așadar, cocos, miere, rodie și clătițe pe care le veți înfuleca pe nerăsuflate.


Ingrediente:

1 cană apă
2/3 cană făină de orez
1/3 fulgi de cocos
2 lg esență de vanilie
2 ouă
2 lgț praf de copt
un praf de sare
3 lgț ulei de cocos topit (este opțional, dar îi conferă aceea gust untos)

 Mod de preparare: 
1. Într-un bol amestecați: făina de orez, fulgii de cocos, praful de copt și sarea.
2. În alt recipient bateți ouăle cu o furculiță, apoi adăugați apa, esența de vanilie și uleiul.  
3. Adăugați treptat ingredientele uscate peste cele umede, omogenizând foarte bine.
4. Turnați compoziția cu un polonic într-o tigaie de clătite (sau una normală), lăsați-le până când apar mici bule pe deasupra, întoarceți-le și sunt gata de savurat.

Eu am pus miere pe deasupra turnului de clătite și rodie care, după părerea mea, a mers perfect!




EN:

     Don't really have time to translate everything so here you have the ingredients the recipe but just in case... I said I should be names The Queen of Pancakes because since I discovered rice flour I live for pancakes :))

Ingredients:

1 cup water
2/3 cup rice flour
1/3 cup coconut flakes
2 tbsp vanilla essence
2 eggs
2 tbsp baking powder
a pinch of salt
3  tbsp coconut oil (you can skip it but gives that buttery flavor)
How to:
1. In a  bowl mix: rice flour, coconut flakes, baking powder and  salt.
2. In another bowl  beat the eggs with a fork then add water, vanilla essence and oil. 
3. Add gradually the dry ingredients to the wet ones and mix until well combined.
4. Cook it on a medium heat in a non stick pan.

  


Comments