Skip to main content

Rețetă: Înghețată de mentă și zmeură

     Azi vă voi povesti despre minunata mea înghețată de mentă și zmeură. Și... dovlecel, și spanac... Da, ați citit bine, această înghețată foarte gustoasă este un mod interesant de a adăuga mai multe legume în alimentația voastră. Și, înainte să intrați în panică, să credeți că am luat-o razna, vă propun să luați o gură de aer și să dați o șansă rețetei. Adevărul este că ideea de a face o înghețată cu dovlecel a apărut în momentul în care am făcut niște brioșe cu dovlecel, brioșe ce s-au dovedit a fi foarte bune. Culoarea și aroma pură de banane mi-a plăcut atât de mult, încât am știut că trebuie să pun în valoare această combinație.
     Ieri mama s-a bucurat de o înghețată cu fructe de pădure, iar eu, stând și uitându-mă la ea, am zis că e musai să-mi pregătesc ceva, o alternativă mult mai sănătoasă, cu ingrediente pe care le găsim acum, și nu numai. Rețeta pe care v-o propun este săracă în calorii, dar are numai beneficii, întrucât sunt ingrediente sănătoase, care vă ajută să fiți plini de energie.

Ingrediente:

Pentru stratul roz:
- 150 de grame dovlecel dat pe răzătoarea mică (înainte îndepărtați semințele dovlecelului)
- 200 de grame zmeură congelată

Pentru stratul verde:
- 150 de grame dovlecel ras și congelat
- 2 banane
- o mână de spanac
- câteva frunze de mentă

 Mod de preparare:

1. Dovlecelul ras, congelat se blendează cu bananele, spanacul și menta.
2. Zmeura se blendează separat cu dovlecelul ras, crud.

     Da, păi asta e chiar greu, nu? Dacă nu aveți un blender sau un robot de bucătărie puternic, va trebui să adăugați apă, într-o cantitate mică, pentru a ajuta blender-ul/robotul să blendeze bine ingredientele. Ce vă sfătuiesc, deși pare ciudat, este să zdrobiți dovlecelul și zmeura congelată înainte să le puneți în blender. Le puteți pune într-o pungă alimentară și le zdrobiți cu un obiect dur. Asta, pentru a evita ca blender-ul să se oprească.
     Dacă aveți un blender puternic, atunci este perfect, nu trebuie să găsiți diverse soluții.

     Știu că poza nu este foarte drăguță, dar chiar nu am avut răbdare.


     Stratul verde este cremos datorită bananei și verde datorită legumelor. Nu veți simți vreun gust ciudat, astfel că puteți adăuga vanilie sau alte condimente pentru a-i conferi o altă aromă.
     Stratul roz este la fel de bun, dovlecelul are o cantitate mare de apă și dă cremozitate zmeurei congelate, așadar nu veți simți că textura este aspră.
     Este o rețetă perfectă pentru căldura care ne așteaptă, mai ales dacă vreți să evitați ingredientele nesănătoase. Și, dacă sunteți mămici, așa vă veți convinge copii să mănânce mai multe legume.

Comments