Skip to main content

Rețetă: Biscuiți cu arahide și curmale

       Am încercat această rețetă în preajma Paștelui; în caietul meu cu rețete(unde scriu tot felul de bazaconii și am norocul ca unele să devină chestii gustoase) am notat ingredientele pe care le aveam la îndemână acasă și, pentru fiecare am încropit o rețetă. A trebuit să aleg ceva care se prepară rapid și nu necesită multe alimente, iar rezultatul m-a surprins și pe mine. Se întâmplă să încerc ceva nou și să fie un eșec total, însă nu a fost cazul, iar acest lucru chiar m-a bucurat. Nu știu dacă e vorba de noroc, de ușurința rețetei, de ingrediente sau mai știu eu eu; un lucru e sigur: experimentez o bucurie fantastică atunci când rezultatul e bun de tot.
     Acești biscuiți sunt, cu adevărat, simpli și gustoși. Aroma pregnantă de arahide coapte face toți banii, textura vă va plăcea enorm, datorită dualității sale: exteriorul este ferm, crocant, dar interiorul este gumos, iar sarea face ca gustul dulceag să fie extrem de bine reliefat.


Ingrediente:
- 100 de grame fulgi de ovăz
- 200 de grame de arahide crude
- sare
- apă( câteva linguri, cât să lege compoziția)
- miere (sau alt îndulcitor pentru varianta vegană)


Mod de preparare:
- Așezați arahidele într-o tavă, pe o hârtie de cop și lăsați-le să se rumenească.
- Râșniți fulgii de ovăz și alunele coapte până obțineți un fel de făină.
- Într-un bol: mixați făina(arahidele și ovăzul râșnit), sarea, apa și mierea(eu am adăugat o linguriță de miere și una de sare, dar veți folosi ingredientele în funcție de gustul vostru).
- Împărțiți compoziția în cantități mici și formați gogoloaie.
- Așezați prăjiturile pe o hârtie de copt, unsă cu puțin ulei,  în tavă, și apăsați ușor peste ele pentru a le aplatiza.
- Lăsați prăjiturile la cuptor până ce sunt ferme la exterior.

    Eu am adăugat și curmale, după cum vedeți în poza.







Comments