Recenzie: Endgame de James Fray și Nils Johnson- Shelton

Multumesc Editurii Trei pentru acest volum. Daca doriți acest volum, il puteti achizitiona de pe site-uEditurii Trei.

Totul ne este prezentat din 12 puncte de vedere, astfel că ne este oferită șansă de a descoperi ceea ce gândește fiecare, cum dorește să acționeze, dar și modul în care ei percep ceea ce li se întâmplă. Din păcate, volumul a fost prea scurt pentru a putea relaționa cu personajele foarte bine, având în vedere narațiunea ce alternează constant. Marea Enigmă a Salvării este construită cu grijă, iar indicile pentru rezolvarea acesteia sunt învăluite în mister. Cartea este însoțită și de anumite schițe, desene sau tabele. Am supraviețuit cu greu din încercarea de a evita sentimentul de frustrare: informațiile oferite cititorilor sunt alese cu grijă, alcătuite enigmatic, ceea ce te face să îți pierzi mințile la un moment dat. Citești, citești, apoi primești un indiciu cu aer veridic, dar tu nu ești tocmai capabil să descoperi semnificația din spatele acelui indiciu, astfel încât te enervezi(vorbesc din proprie experiență). Am accesat fiecare link pe măsură ce apăreau, întrucât eram acasă și am avut această oprtunitate. Concluzia? Cred că, mai bine mă obliga cineva să rezolv 10 puzzle-uri. Terminam mai repede. Totuși, asta mi-a plăcut cel mai mult. Ideea cărții se extinde în realitatea noastră, ficțiunea cu îmbină cu realul. Tu ești parte din poveste! Tu ești parte din mister!

După ce anumite părți din planetă sunt distruse de 12 meteoriți care, aterizând, provoacă moarte, tot 12 tineri sunt obligați să înfrunte un destin al ororii, fiind participanții unui joc sângeros, crud și nedrept. Tinerii antrenați, ce trebuie să posede tehnici  impecabile de luptă, abilitatea de a se apăra și a ataca, curaj, detașare, capabilitatea de a dezvolta o strategie bună, o minte ageră și limpede pentru a se descurca în orice situație, se luptă pentru supraviețuire, pentru propriile concepții de viață, pentru seminția din care fac parte. Presiunea este uriașă, căzând pe umerii fiecăruia dintre cei 12 tineri, iar umanitatea sau mila nu își are locul aici, unde totul este permis în lupta pentru supraviețuire. Ne-am aștepta ca personajele să acționeze precum niște roboți, însă ele au sentimente și nu lipsește nici atitudinea naivă a unora. Acesta este un alt punct forte: nu aș fi apreciat perfecțiunea: decizii perfecte care să pună în valoare numai calitățile lor, deoarece este imposibil. Toți au hibe, așa cum au și calități. Există personaje pe care le-am urât, iubit, compătimit sau personaje în cazul cărora nu mă pot exprima.
        Trebuie să recunosc că se putea evita triunghiul amoros dintre anumite personaje; nu e vorba că nu îmi place, dar, în general, te atașezi de un personaj și nu este alesul/aleasa. Hotărârea autorilor nu coincide cu hotărârea ta și nu e așa frumos.

Un singur câștigător înseamnă o seminție câștigătoare, dar și eradicarea tuturor celorlalte seminții( și nu discutăm despre un mic grup de oameni, ci despre mase de oameni, aparținând unei semințiii). Un volum al pierderilor, al manipulării și al forțelor distructive, nepăsătoare față de rasa umană. O carte extrordinară, criptică, în care inteligența și abilitatea de a supraviețui nu este totul. Mistere, civilizații vechi, cu planuri mărețe și personaje obligate să înfrunte știința, doar în Endgame. A fost o experiență foarte frumoasă, care îți taie răsuflarea și care nu prezintă un caracter previzbil. Primul volum, în ciuda celor 500 de pagini, a fost incipitul poveștii.
        Recomand și...încă lucrez la enigmă. Dacă o voi rezolva, vă dau de veste!

Mulțumesc mult Editurii Trei pentru acest volum incredibil.