Skip to main content

Playlist împotriva zilelor mohorâte #kpop

     Ce ne facem noi, că zilele călduroase au plecat de foarte mult timp și acum avem parte de burniță, frig, ceață. Știind că este atât de frig afară, dimineața ne trezim greu, gândindu-ne că ne așteaptă un drum spre școală/facultate/ servicu anevoios, cu tremurat și rotocoale de abur vizibile în aer, tot tacâmul tomnatic.
     Poate voi faceți parte dintre norocoșii, care nu suferă din cauza anotimpului mohorât. Eu, din păcate, nu mă număr printre cei care se bucură de temperaturile scăzute și absența soarelui. Vizual vorbind, sunt fascinată de coloristicul toamnei, însă aici se oprește admirația mea.
Iarăși, din nefericire, obligațiile ne pun pe drumuri de la prima oră a dimineții, așa că am decis să vă arăt cum mă trezesc eu și capăt energie, numai bună mai ales pentru zilele în care mă trezesc la cinci și ajung abia la șapte seară acasă.
Totul ține de muzică (și de cafea, de ce să mă ascund acum după deget?) și când spun acest cuvânt, mă refer la ceea ce ascult des în ultima vreme, și anume kpop.

     Muzică, muzică și iar muzică. Cum-necum, de prin toamna anului trecut am început să ascult K-Pop. Pentru cei care nu știu, acela este un gen de muzică specific aritiștilor din Coreea de Sud. Dacă în primă fază testam terenul, acum ascult fel și fel de trupe. Oricum deja mă uitam la drame coreene de prin liceu, așa că trebuia să fac și acest pas.
     Probabil că aproape zilnic ascult Big Bang, trupa mea preferată. Melodia Bang Bang Bang răsună tot timpul în casă, pentru că îmi dă energie și simt că toate lucrurile merg mai bine, dar Sober vine imediat după. Și dacă vă întrebați de cine îmi place cel mai mult din trupă... G Dragon, roșcatul/morcoveața/ verdeața (măi, zici că s-a gândit la prazul oltenilor când s-a vopsit așa, dar îi stă bine) din clipurile de mai jos. :)






     Această melodie este dedicată zilelor în care fac ordine în cursurile de la facultate sau când trebuie (pentru că trebuie!) să curăț camera.



     Săracul tata, lăsând pe mâna mea al său telefon, s-a trezit cu o melodie minunată ca ton de apel.
Doamnelor și domnilor, Agust D răsună din difuzorul său, dar și din al meu când am nevoie de un boost de energie.



     În momentul în care am decis să scriu acest articol m-am gândit oare cât hate poate să primească. Câte persoane își vor da ochii peste cap, numind coreeni niște gălbejiți care mănâncă orez, schelete ambulante șamd. Am auzit aceste apelative de foarte multe ori și, zău, că nu le înțeleg. Că mănâncă oamenii orez? Noi nu mâncăm carne de porc, cea mai bună legumă? Că sunt oamenii slabi? Asta e constituția lor, ce contează, ei să fie sănătoși. Dar cunosc aplecarea asta spre a critica tot ce nu ți se pare normal. Că sunt așa, că sunt pe dincolo, dar ce nu am auzit. Am o prietenă care se ghida după aceleași păreri preconcepute. Eram în liceu și se strâmba amuzată de câte ori începeam să vorbim despre seriale coreene. Mai în glumă, mai în serios, ne spunea să o lăsăm în pace cu coreeni noștri mâncători de orez. Și, ca să vedeți cum e viața asta, când eu am încetat să privesc din lipsă de timp, a început ea, iar entuziasmul debordant m-a reintrodus în lumea asta.
     Când vine vorba de drama coreene, recunosc, sufăr de binge watching, dar asta este, suportăm. :))
     Am convins o altă prietenă să le dea o șansă și a devenit k-drama fan, iar atunci am zis că suntem pe drumul cel bun.
     Așadar, în ciuda acestor părereri negative pe care le aud foarte des, am observat și oameni care privesc cu plăcere drame coreene și nu sunt ceea ce ai zice o mână de oameni. Nu, este o comunitate mare în continuă creștere, dacă mă întrebați pe mine.
     Chiar într-o dramă am dat peste o melodie superbă, astfel descoperind alți artiști minunați: Lee Hi și băieții din Epik High. Adevărul meu că aceasta nu este așa ritmată, dar nu m-am putut abține, îmi place prea mult și trebuia să împărtășesc.


     O ultimă recomandare este Cypher. Am ales Cypher 4, nu pentru că nu mi-ar plăcea și celelalte, însă am zis să nu înșir la nesfârșit melodii, ci să vă arăt cam ce artiști obișnuiesc să ascult.



   

Comments