Recenzie: Dash, Lily şi Cartea Provocărilor de Rachel Cohn și David Levithan

Dacă doriți să citiți acestt volum , il puteti achizitiona de pe site-ul Editurii Trei.
Multumesc Editurii Trei pentru tot sprijinul acordat.

O poveste amuzantă, două personaje care relaționează în circumstanțe deloc normale, dar cu adevărat încântătoare. Acțiunea se petrece în perioada sărbătorilor de iarnă, iar atmosfera încărcată de agitație este prezentată în două moduri distincte, în funcție de părerea personajelor despre sărbători; naturalețea poveștii te atrage imediat, stilul simplu, ușor comic, ineditul întâlnirii dintre Dash și Lily fac din acest volum un deliciu. În plus, cartea m-a făcut să-mi fie dor de Crăciun și să număr zilele până atunci.
     Întâmplările sunt relatate dintr-o perspectivă subiectivă, însă există două personaje care privesc sărbătorile de iarnă cu alți ochi: Dash, deloc impresionat de sărbători, Lily, fata care iubește aerul festiv. Eu nu mi-am dat seama că totul a fost creat de doi autori, nu există discrepanțe între capitolele personajelor, totul pare că a venit de la sine și că o singură persoană a scris volumul, așadar acesta este un aspect pozitiv.

Lily este un personaj construit foarte bine. De ce? Întrucât pare real. Este o fată inteligentă, cuminte, nici extraordinară, nici banală, care își iubește familia. Ea este una dintre puținele persoane care adoră din tot sufletul Crăciunul, pentru care atmosfera festivă este un motiv de bucurie. Veselă, optimistă, deoarece speră că, la un moment dat, totul o să fie bine în această lume, ea începe să comunice cu Dash într-un fel cât se poate de bizar. La insistențele fratelui ei, Langston, Lily lasă un caiet roșu în care notează câteva indicații. Predestinat celui care s-ar putea să-i devină o persoană apropiată, caietul cade în mâinile lui Dash pe care îl intrigă strania fata, cu asemenea idei.

Dash este, la prima vedere, opusul lui Lily. Are o gândire matură pentru vârsta lui și privește lumea cu ochi serioși; e sarcastic, ușor acid cu cei din jur, iar comportamentul său nu este pe gustul tuturor. Find pasionat de citit, Dash găsește caietul lăsat de Lily pe raftul unei librării. Oarecum intrigat de cerințele fetei, acesta intră în joc, astfel încât urmează niște conversații atipice, comice, realizate cu ajutorul unui caiet.

Încet, încet, cei doi descoperă că au multe lucruri în comun, iar discuțiie par a fi cel mai simplu lucru: se înțeleg bine, se simt confortabil unul cu celălalt. Doi străini, un caiet, o goană după indicii. Oare cum este posibil să poți discuta cu un străin ce nu poți spune în fața celor din jurul tău? Pe măsură ce jocul continuă, Dash și Lily sunt din ce în ce mai atrași unul de celălalt, dar este asta suficient? Realitatea nu este un simplu joc sau o goană continuă după indicii și te prinde din urmă cât ai clipi, așa că dacă vreți să aflați deznodământul poveștii... dați o șansă acestui volum.

O lectură ușoară, o gură de aer proaspăt, romanul îți va însenina ziua. Se citește foarte repede și este perfect pentru momentele în care nu vrei să îți complici existența cu o lectură profundă. "Dash, Lily şi Cartea Provocărilor" de Rachel Cohn și David Levithan îți va aduce un zâmbet pe chip.