Recenzie: Opoziție de Jennifer L. Armentrout

Katy stie ca lumea s-a schimbat in noaptea in care Luxenii au venit. Nu poate sa creada ca Daemon i-a intampinat pe cei din rasa lui si a stat de partea lor cand acestia au amenintat ca vor distruge fiecare ultima farama umana si hibrida de pe Pamant.  Dar liniile dintre bine si rau    s-au estompat, iar dragostea a devenit un sentiment care i-ar putea distruge pe toti.

”O calatorie fascinanta de la inceput pana la sfarsit... Aceasta serie cu siguranta va va captiva si veti vrea mai mult.” - RT Books Reviews Top Pick

”O serie care nu trebuie ratata” - Samantha Young

”Tuturor cititorilor care au dat peste Obsidian la un moment dat si s-au gandit: „Extraterestri in liceu? La naiba, de ce nu? Am citit chestii si mai ciudate.” Si apoi au ajuns sa se indragosteasca de Katy, Daemon si trupa lor, la fel ca mine. Cartea asta e pentru voi. Multumesc.”  - Jennifer L. Armentrout

Mulțumesc mult Editura Corint pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat. Cartea se poate achiționa de aici.

Mi-e foarte dor de zilele în care singura mea grijă era să citesc până în zorii zilei, cărțile adunate pe rafturi să fie unica preocupare, motiv de bucurie nemuritor. Când profesorii din liceu ne spuneau că vom crește și timpul nu ne va mai permite să facem doar ceea ce ne place și să investim în pasiunile noastre... nu prea îi credeam. Și uite cum am ajuns la vorba lor... Încă citesc, dar nu la fel de mult ca înainte, iar gusturile mele literare și-au extins orizonturile. Însă tânjeam cu adevărat să aprind laptop-ul și să scriu o recenzie, mă furnicau buricele degetelor și, sincer, când m-am trezit cu o pagină gata de a fi umplută cu litere... m-am speriat puțin. Am simțit că mi-am ieșit din mână, că mă reîntorc acasă, dar că totul este puțin schimbat și trebuie să mă acomodez iarăși.
     Și uite așa mă găsesc aici, încercând să vă spun cum se termină peripețiile lui Katy și Daemon, ce viitor au extratereștii pe pământ și daca există o speranță pentru omenire.

Sigur știți până acum că toate paginile zboară pe neașteptate, te trezești citind încontinuu pentru  că sunt prea multe evenimente și răsturnări de situație, iar tu ești prins acolo cu personajele. Ei, așa a fost și cu acest volum, unde iar am avut parte de schimbări neașteptate, de personaje care nu sunt ceea ce par, de inamici care devin aliați și de intenții distructive, ce nu anunță un viitor bun.
     De această dată ni se oferă două perspective, astfel încât să pătrundem în mintea celor două personaje principale, care, până la un anumit moment, trăiesc în medii diferite, alături de oameni/extratereștii față de care încrederea nu se manifestă atât de ușor.
     Toate personajele s-au transformat, naivitatea și optimismul este o amintire; zilele în care pretindeau că sunt niște simpli adolescenți s-au pierdut, deoarece toți sunt angrenați într-o luptă cu ființe superioare, a căror existență amenință să afecteze fiecare pământean.

Sper că nu. S-ar putea să fiu gelos.
Tu ai fi gelos și dacă ar îmbrățișa un copac, s-a băgat și Archer.

Luxenii au invadat Pământul, iar din planul lor nu face parte o conviețuire sănătoasă cu oamenii. Considerându-se a fi ființe superioare, aceștia privesc cu ochi răi formele de viață de aici, slabe și inutile, cum le numesc ei. Pământentii sunt cu siguranță surclasați din multe puncte de vedere, însă întotdeauna a existat un grup care-a făcut tot posibilul să menține acalmia.
     Dacă la început speranța, credeam noi că se află în familia lui Daemon, suntem surprinși să aflăm că atât Daemon, cât și ceilalți doi, Dee și Dawson, dovedesc că natura lor de extratereștrii este mai puternică decât emoțiile dobândite stând pe Pământ.
     Cei trei sunt atrași inexplicabil de poporul lor, iar faptul că aceștia își pot auzi gândurile între ei... nu îmbunătățește deloc situația.
     Iar Katy este cea care rămâne confuză, deloc împăcată cu dispariția lui Daemon, persoana care ar fi fost capabil de orice sacrificiu pentru a-i asigura binestarea. O veste neașteptată și ușor nelalocul ei în toată această tevatură periculoasă se dovedește a fi sarcina lui Beth, fata pentru care Dawson și-ar da viața.
     De aici... lucrurile iau o întorsătură extrem de toxică, deoarece Daemon pare să fie de partea dușmanului, pe când Katy se află în mâinile lor, fără un sprijin, fără un ajutor. O fată pierdută într-o mulțime de luxeni, pregătiți să distrugă Pământul.

Personajele sunt transformate de circumstanțe. Dacă Daemon și Dawson par să-și păstreze mintea lucidă și să aibă voință proprie, Dee este cu totul schimbată, de parcă cineva ar fi realizat o intervenție și fata dulce, gata să ajută pe oricine, ar fi fost eradicată. Este foarte bizară trecerea ei de la o atitudine caldă la una necruțătoare, mai ales că am cunoscut-o ca fiind minunată în celelalte volume. Nici măcar tentativele celor doi frați nu o pot rupe de luxeni, ca și cum rațiunea ei ar fi, în realitate, dictată de aceștia.
     Daemon este perspicace. Conștientizează gravitatea situației și nu ia... de ce mai multe ori decizii pripite, însă dorința de a-și proteja familia, oamenii pentru care nutrește sentimente sincere este mare și uneori îi întunecă mintea. Bineînțeles că este încă pus pe glume și o ațâță pe Katy de fiecare dată când prinde ocazia, dar n-ar mai fi Daemon dacă nu s-ar comporta astfel până și în cele mai delicate conjuncturi.
     Katy încearcă să se mențină pe linia pe plutire. A fi o persoană puternică este absolut necesar în acest context, în care evidențierea vulnerabilității este, fără doar și poate, un pas mai aproape de un sfârșit crud. Luxenii sunt nemiloși, iar fata știe că pentru a le face față trebuie să capete încredere și să nu se lase pradă temerilor.

Complicațiile cauzate de ființele extratereștii îi împing pe aceștia către măsuri disperate. Aliații, cândva dușmani de temut, sunt gata să lupte alături de ei pentru a elimina amenințarea recent apărută. O singură decizie greșite, un singur om care le-ar putea întoace spatele și planul acestora nu ar putea fi dus la bun sfârșit. Importantă nu este doar siguranța lor, ci a unei populații, oameni nevinovați, bărbați, femei, copii, persoane față de care luxenii nu au milă.
     Dacă vreți și voi să aflați cum se finalizează aventurile lui Katy și Daemon, pune-ți mâna pe acest volum, căci niciunui cititor nu-i face plăcere să aibă o serie incompletă pe rafturi.