Skip to main content

Rețetă: Cremă/sos de ciocolată cu aromă de halva (vegan)

     Se întâmplă să încerc alimente noi și să nu îmi placă. Desigur, gustul se educă (și asta vă spun din proprie experiență), însă sunt anumite alimente pe care, probabil, nu le voi agrea cât oi trăi. Am gustat și eu tahini; cumpărasem deoarece voiam să fac hummus, dar nu mi-a plăcut aroma absolut deloc. Sincer, îmi părea rău de borcanul cu pasta de susan, mai ales că era natural, fără ingrediente ale căror nume nu le poți nici măcar citi, darăminte pronunța. Prima dată am zis c-o îndulcesc, ca să atenuez aroma respectivă. Mi s-a părut ok, îl puteam consuma pe pâine. Apoi am zis să adaug pudră de roșcove, eram curioasă dacă are un gust plăcut. Și știți ce? A fost cea mai bună decizie pe care o puteam lua. Am obținut o cremă de ciocolată densă, dulce, cremoasă, cu o aromă aparte de halva, o cremă pe care o ador. Absolut minunată! Din fericire, deși este extrem de gustoasă, nu se poate consuma în cantități mari, deoarece vi s-ar face rău, așadar chiar dacă în general aveți probleme cu controlul poftei... acum și să vreți să mâncați foarte mult, nu cred că veți fi capabili.


Ingrediente:

- 250 grame tahini
- 2 linguri de îndulcitor (sirop de arțar, agave, stevie sau miere pentru cei care nu sunt vegani); cantitaea rămâne totuși la alegerea voastră.
- 4 linguri pudră de roșcove.
- *câteva linguri de apă pentru varianta în care doriți să faceți un sos de ciocolată, nu cremă

Mod de preparare:

1. Toate ingredientele menționate mai sus se amestecă bine într-un bol.

Se poate păstra foarte bine la frigider într-un borcan.


E singura poză pe care o am la îndemână; sosul de ciocolată arată cam așa, așadar vă puteți imagina cum arată și crema.


Comments