Recenzie: Provocarea de Simona Stoica

provocarea-vol-1_1_produs Lumina si Intuneric.Pasiune si Obsesie.
In stravechea cetate din Haven, Rephelimii, un grup de asasini condusi si instruiti de Azazeal Vellenhall, incearca sa impiedice declansarea unui razboi cu Cele Zece Orori. Jack Harper, liderul lor, este trimis dincolo de Voal, pentru a o gasi pe nepoata lui Azazeal – tanara Desiree, cea de a Treia Cheie a Havenului. Insa cand descopera misterele care inconjoara conacul Wolfmaner si cine e raspunzator pentru crimele savarsite in urma cu 150 de ani, Desiree refuza sa isi accepte mostenirea si sa infrunte trecutul. Jack nu are de gand sa renunte si ar face orice ca sa salveze Havenul. Ii va castiga increderea, o va minti si o va seduce pentru a-si indeplini misiunea.
Provocarea a fost acceptata.

Tradari.Minciuni.Secrete.Nu poti scapa de trecut.
Legatura neobisnuita dintre Jack Harper, conducatorul Rephelimilor, si Desiree, a Treia Cheie a Havenului, il ingrijoreaza pe Azazeal, care alege sa o trimita pe Eliza Harper dincolo de Voal, pentru a testa increderea dintre ei si a-si ajuta fratele sa-si indeplineasca misiunea. Cosmarurile lui Desiree au revenit, dar amintirile refuza sa dispara. Atentia ei este distrasa de persoanele nou aparute in oras, dar si de Umbre, fiinte aflate la granita dintre Viata si Moarte, care o urmaresc in permanenta si ucid fara mila. Numarul Rephelimilor din Wolfcraft creste.
Insa cine spune adevarul si cine incearca sa o manipuleze ?

Trebuie să încep prin a-i mulțumi Simonei pentru șansa de a lectura aceste minunate două volume. Mulțumesc că m-ai introdus în această lume! Apoi, trebuie să vă mărturisesc că nu am niciun plan în ceea ce privește scrierea acestei recenzii. O mie de întrebări se învârt în mintea mea, gândurile mele sunt destul de confuze, iar părerile greu de exprimat. Nu-mi vine să cred cum au fost încurcate ițele, rezultând minciuni, secrete, trădări și imposibilitatea de a avea încredere în cineva. De ce nu-mi pot exprima bine părerile? Pentru că Simona a construit personajele astfel încât să nu le poți cataloga cu exactitate, să nu poți afirma cu siguranță că acesta face parte din echipa răului sau a binelui. Astfel că, este complicat să emit păreri despre personaje, păreri exacte, pentru ca voi să rămâneți cu impresia corectă. Sunt obligată de conștință să le conturez în această recenzie, așa cum sunt ele, cu bune și rele.
           Putere. Teamă. Intuiție. Dominație. Mistere. Un trecut  scris de forțe necunoscute. Un prezent incert. Un viitor precar.  Un conac impresionant ce va schimba Soarta tuturor!
          Este imposibil să nu rămâi cu un gust amar la finalul lecturii, deoarece își dorești mai mult. Am trăit diverse stări, citind cele două volume, au existat personaje care m-au enervat, personaje pe care le-am iubit, dar și personaje în numele cărora nu mă pot pronunța. În primul volum autoarea a strecurat printre replicile unor personaje cuvinte ce te intrigă. Este ca și cum nu poți avea încredere în nimeni. Cum spuneam, este imposibil să caracterizezi un personaj printr-un singur cuvânt. Nu știu de ce, încă de când am aflat că apare această serie, am știu că îmi va plăcea. Am avut un fel de feeling straniu ce s-a adeverit în totalitate. A trecut ceva timp de când am citit o serie mulțumitoare din toate punctele de vedere și sper ca, faptul că autoarea e româncă, să nu fie un impediment în promovarea ei, deoarece merită.
        Întâmplări vechi și 150 de ani în care magia a așteptat au ieșit la suprafața acum, punând stăpânire pe viața lui Desiree, o tânără care ducea o viață relativ normală, într-un orășel. Hotârârea lui Desiree de a pătrunde în conacul Wolfmaner, împreună cu prietenii săi(Derek, Michel, Viola și sora ei Sarah) declanșează firul evenimentelor nefaste. Conacul, o locație bizară pe care o ador devine coșmarul celor cinci aventurieri.  Acest conac a fost descris atât de bine, de frumos, încât m-a fascinat. A fost notabilă dorința Simonei de a valorifica descrierea(un mod de expunere pe care îl iubesc) și o iubesc pentru asta. Detaliile puse la punct, relatarea amănunțită, magia din spatele concacului, m-au făcut să mă îndrăgostesc de primul volum. Acest conac și tot ceea ce s-a întâmplat în el a afectat toate personajele și a deschis poarta către transformare. Transformarea tuturor personajelor. Repercusiunile acelei escapede au fost mult mai grave decât întâmplările în sine. Atacurile ce o au țintă pe Desiree sunt din ce în ce mai dese, viața ei este în pericol în fiecare secundă, mai ales că cei care vor să o distrugă au găsit o cale de acces, prin care ajung la ea foarte ușor.
          Prietenia lui Desiree cu ceilalți devine istorie. Minciuna, înșelătoria, secretele domnesc în al doilea volum. Desiree este, practic, înlăturată din grupul ei de prieteni, întrucât toți spun minciuni, toți par să ascundă ceva și să fie implicați într-o treabă necurată. Dacă totul pare deja complicat, să vedeți ce grozăvie este în volumul al doilea. Apar noi personaje cheie, precum Eliza, sora lui Jack Harper, sau Hope(pe care, pot să spun de acum, nu o suport!). Dacă îmi plăceau două personaje masculine în primul volum, în al doilea m-am rezumat la unul singur: Jack Harper. Jack Harper, cel misterios, cu un trecut care îți pune mintea pe jar, cu o atitudine închisă pe care nu o poți descifra. Jack, cel care are o legătură aparte cu Desiree, cel care nu este nici bun, dar nici rău. Jack, Jack, Jack!!!
          Vedeți că recenzia mea o e învălmășală de gânduri pe care nu le pot aduna în idei concrete? Ei, asta mi-a făcut mie seria asta. Nu, pe bune, cum să te joci atât de mult cu emoțiile mele? Cum, ce inimă să ai ca să faci asta? Simona, ce inimă???? Nici nu știu ce să mai spun, abia am reușit să scris tot ceea ce este mai sus(după ce am șters de două ori o parte din recenzie).  Un ultim lucru, probabil cel mai important(îmi pare rău că mi-a luat așa mult să zic asta): cumpărați primele două volume din aceasta serie dacă nu vreți să ratați o poveste fascinată! Și nu vreți asta, credeți-mă! Rar mă entuziasmez atât de tare, rar mă chinui să răspund la niște întrebări pe care le-a generat lecturarea unei cărți, dar începutul acestei serii m-a dat pe spate. Iar sfârșitul celui de-al doilea volum...ugh(nu vă pot relata ce s-a petrecut în final, însă vreau al treilea volum ACUM!).
       Recomand, recomand, recomand!