Recenzie: Te doresc de J. Lynn

J. Lynn continuă seria poveștilor de dragoste cu romanul Te doresc. Istoria lui Cam și Avery trece în planul al doilea, autoarea dezvoltând relația dintre Teresa, sora lui Cam, și Jase, prietenul cel mai bun al lui Cam.

Îmi place foarte mult la J. Lynn faptul că, între cărțile ei există o balanță; și în structură există proporționalitate, ce conferă poveștii un aspect plăcut, un aspect ce te mulțumește pe tine, cititorul. Dacă Te aștept avea o notă umoristică și te înveselea imediat prin prisma replicilor lui Cam, Te doresc este învăluită în dramă, secrete și experiențe ce generează transformări la nivel emoțional, lupte cu propria persoană, lupte pentru dreptate și iertare. Te doresc a fost o poveste emoționantă, presărată cu momente hazlii, dar și cu multe situații dramatice.
        Citisem această carte în vară și o așteptam cu nerăbdare la editura Epica, mai ales că voiam să o alătur primului volum, Te aștept.(Arată extrem de bine împreună!)
        Am rămas plăcut impresionată de temele abordate în roman. Experiențele celor două personaje au fost alese cu grijă, însă povestea Teresei, de care se amintește și în primul volum, m-a captivat cu adevărat, având în vedere că, în ultimul timp, s-a adus în discuție subiectul violenței domestice. Teresa și Jase au fost modelați de întâmplările trecute, acestea modificându-le traiectoria vieții. De ce spun asta? Întrucât, acum, percepția lor asupra lumii, a oamenilor și a tot ceea ce îi înconjoară s-a schimbat; cei doi reacționează cu reticență, însă și cu pasiune, sunt măcinați de contradicții(mai ales Jase).

Admir bunătatea Teresei, dorința ei de a-și ajuta colega, deși era conștientă de pericol și de consecințe. Evenimentele tragice din trecutul ei, faptul că a fost abuzată de prieten, și lașitatea ce o caracterizau atunci(pentru că a ascuns ceea ce i se întâmpla), i-au dat tărie; a învățat că, tăcerea nu este mereu benefică, astfel încât a recunoscut comportamentul unei persoane abuzate de partener. A acționat atât matur, cât și imatur în anumite momente, însă acest lucru plasează personajul într-o realitate asemănătoare cu a noastră. Deși este, pur și simplu, ficțiune, amănuntele de acest gen au contribuit la realizarea unei povești frumoase; am simțit că realitatea crudă a avut un cuvânt de spus în romanul lui J. Lynn.

În ceea ce-l privește pe Jase...el mi-a trezit sentimente neclare. Am înțeles de la început că este o persoană bună, grijulie, simpatică, iubitoare și intimidantă, dar niciodată nu am priceput/acceptat acest comportament drăgăstos, îndreptat către o persoană pe care, se presupune, că nu o dorești în preajma ta. Adică, ești apropiat de cineva, ești un cavaler, aduci mai mereu brioșe, îți demonstrezi interesul, însă nu vrei să relaționezi la un alt nivel cu persoana respectivă? Jase avea motivele lui, motive neînțelese de mine, deoarece povestea lui nu a fost la fel de marcantă precum cea a Teresei; a fost emoționantă, însă m-a impresionat mai mult suferința ei. Așadar, numai de bine despre Jase, dar ori o iubești și te comporți ca atare, ori n-o iubești și îți iei tălpășita!( Valabil pentru toate personajele ce se vor întâlni cu mine.) Este adăvărat că, un astfel de comportament din partea personajul masculin ține cititorul cu sufletul la gură (Situație similară în One Tiny Lie de K.A. Tucker, recenzie AICI), este, de multe ori, necesară, deci nu ar trebui să comentez prea mult pe această temă.

Recomand romanul Te doresc de J.Lynn tuturor celor care vor să citească despre iertare, acceptare și puterea de a trece peste orice obstacol, cu scopul de a găsi fericirea.