Recenzie: The Duff de Kody Keplinger

Aseară am început să citesc The Duff și, cum nu aveam somn absolut deloc, am citi mai mult de jumătate din carte, aproximativ 190 de pagini.
        The Duff este cartea amuzantă, lenjeră, pe care ai vrea să o citești vară când e vacanță, deoarece nu abordează dramele existențiale ale adolescenților din alte cărți și are potențial, deși nu foarte bine exploatat.

Bianca este o adolescentă destul de sceptică în ceea ce privește dragostea din liceu și declarațiile siropoase, acele promisiuni care se vor a dura penru eternitate. Nu a crescut într-o familie liniștită, mama ei călătorește mult, discutând depre stima de sine și despre oamenii care ar trebui să se accepte indiferent de aspectul fizic sau alte detalii, iar tatăl ei este un fost alcoolic, ce nu comunică foarte mult. Dar este bine, s-a obișnuit cu situația aceasta, cu elevii ce o enervează, cu familia ei destrămată și nu este cu adevărat tristă; are lângă ea prietenele ei cele mai bune, Jessica și Casey, care o înțeleg și nu îi critică felul de a fi.
        Ea este conștientă de defectele ei, dar când Wesley Rush o abordează într-un bar, explicându-i că îi face onoarea de a discuta cu ea, doar pentru a atrage atenția și aprecierea prietenelor ei, Bianca simte că îl urăște mai mult decât o făcea înainte. Și, când acesta îi spune că ea este Duff( Designated Ugly Fat Friend), aceasta se înfurie atât de tare încât îi aruncă sucul în față.
        Pe toată duranta acțiunii, Bianca susține sus și tare că îl urăște pe Wesley, cel care se culcă cu orice, fără să țină cont de aparențe, de unde și reputația lui de cuceritor. Însă, în ciuda acestei imense neplăceri pe care i-o provoacă Wesley, Bianca găsește refugiul perfect în el. Brusc realizează că, atunci când este cu el, fără a se implica emoțional, uită de probleme de acasă și de durerea pricinuită de fostul ei prieten. Escapadele lor nu înseamnă nimic pentru ea, doar plăcere fizică și atâta timp cât totul este secret și nu dorește să se afiseșze în public, Bianca este de acord.
        Problema este că începe să se îndepărteze de prietenele ei, în mod neintenționat. Deoarece nu dorește să le povestească despre conflictele dintre părinții ei și despre recidiva tatălui, caută din ce în ce mai des un refugiu în momentele scurte cu Wesley, ingorându-le pe ele, întrucât nici în ruptul capului nu ar recunoaște că se întâlnește cu cel râvit de toate femeile.
        Wesley este mereu acolo să o enerveze și să o ajute. În marea majoritate a timpului o calcă pe nervi și ea vrea să îl omoare, dar nu e inuman și, deși o numește Duffy, acceptă să aibă relații cu ea, menționând că nu regretă nicio astfel de partidă, indiferent de parteneră. Asta nu o ajută pe Bianca, dimpotrivă, îi înrăutățește părerea deja proastă pe care o avea despre ea. Cu toate astea, Wesley se comprtă bine, nu îi promite nimic, amândoi au un acord și, încet încet, Bianca află că viața lui nu e tocmai în regulă; nu contează cât este de bogat, probleme există și în viața lui.
        Nu există multă acțiune în carte, nu este destul dificil să o lecturezi și se poate termina relativ repede. Deși nu sunt de acord cu deciziile Biancăi și am văzut-o mai mult detașată de probleme din casa ei, decât copleșită, nu a fost o carte rea. Da,a avut potențial care nu a fost exploatat așa cum trebuie, însă a fost plăcut. Genul acela de lectură care te înveselește atunci când treci printr-o perioadă grea, stresantă, întrucât nu te face să mori emoțional din cauza dramei. Limbajul este simplu, nu există cuvinte pompoase care să te facă să cercetezi dicționarul din două în două pagini. Trebuiau dezvoltate multe scena, trebuia să se evidențieze substanța cărții, ideea, trebuia să se lucreze mai mult la ea, dar nu a fost o carte rea, repet.
        Ideea principală ar fi aceea că trebuie să ne acceptăm cu defecte și calități. Mereu vom fi urâți pentru cineva și frumoși pentru altcineva, mereu vom fi criticați sau lăudați și mereu o să ne lovim de ziduri, iar asta nu trebuie să ne demoralizeze, ci să ne facă mai puternici. În teorie, totul e simplu, dar, la un moment dat, totul o să fie ușor și o realizăm că a satisface pe toată lumea e imposibil și acesta nu e un defect, ci realitatea.
       Mi-a plăcut The Duff și nu regret că am citit-o absolut deloc.

First:
"Wesley Rush doesn’t chase girls. They chase him.”