Skip to main content

Recenzie: Cioburi de Stele de Amie Kaufam și Megan Spooner


 
               RECENZIE:


  
        Explozivă, cu răsturnări de situație care îți iau răsuflarea, îmbibată în secretele celui mai puternic om din galaxie, ce acum amenință să pună în pericol viața fiicei lui, Lilac, și a comandantului, Trent, Cioburi de stele a devenit cu ușurință una dintre cărțile mele preferate.
        Palpitant și emoționant, volumul acestea egalează acțiunea cu importanța cunoașterii de sine a pesonajelor și a încrederii; încărcat de mister, de frământările personajelor, dar și de evoluția în această aventură care pare să fie ultima din viața lor, Cioburi de stele este una dintre cărțile care îmbină cantitățile potrivite de dulce-acrișor, pentru a-ți da fiori pe șirea spinnării.
        Am fost absolut fascinată de planeta pe care autoarele au descris-o cu grijă, evidențiind fiecare detaliu important, însă păstrând o balanță între real și ireal, deși realitatea acelei planetei și a întregii cărți este distorsionată, transformările climatice și teritoriale fiind stranii și greu de acceptat. Expediția lui Lilac și Tarver prin necunoscutul planetei este excitant și scriitura îți permite să vizualizezi împrejurimile, dar să simți și forfota sentimentelor ce au pus stăpânire pe cei doi.

        Comandantul Tarver Merendsen este fermecat de o domnișoară cu părul roșu și ochii verzi, într-o rochie de smarald, la o petrecere unde se simțea mai mult decât incomfortabil. Încrederea ei și modul în care se impunea în fața celorlalți l-au atras pe comandant fără doar și poate și când domnișoara răspunde avansurilor lui, Trent are o speranță. Din păcate, speranțele lui sunt năruite atunci când fata îl umilește public împreună cu prietenele ei, îl inferiorizează, el aflând abia atunci că domnișoara pe care o îndrăgise este tocmai Lilac LaRoux, fiica celui mai bogat om din galaxie, cel care a construit nava Icarus.
        Amândoi sunt decisi să stea departe unul de celălalt, dar planurile le sunt zădărnicite când nava Icarus explodează și cei doi sunt duși pe o planetă pustie de către o navetă de salvare.
       Relația lui Lilac și Tarver este dificilă, presărată de la început cu replici usturătoare, ironice, menite să creeze și să mențină o distanță considerabilă între cei doi. Atacați de sentimente contradictorii, de suferință, deznădejde, frustrare, furie, supărare, cei doi reușesc foarte greu să ajungă la anumite acorduri în ceea ce privește deciziile legate de salvarea lor. Amândoi sunt încăpățânați și nu renunță la ideile lor, acesta fiind unul dintre motivele din cauza căruia Lilac este în pericol.

     Lilac a fost crescută de un tată protectiv, ce îi acaparează întreaga viață și se comportă ca un dictator, un om crud ce consideră că influența lui și banii îi permit să se joacă cu orice, chiar și cu viața fiicei sale. Obligată să se încadreze în decorul creat de tatăl ei, Lilac trăiește o viață superficială, așa cum este percepută și ea de cei din exterior. Conștientă că nu i se poate opune tatălui, ea acceptă în tăcere viața care i-a fost dată, fără să comenteze, fără să obiecteze. Prăbușirea navei și faptul că lupta pentru supraviețuire este tot ceea ce i-a mai rămas. Lilac se transformă din domnișoara slabă și încrezută, pe care o vedea lumea în fata perseverentă, puternică, ce uită de dureri pentru a nu le încetini drumul; învață din aptitudinile lui Tarver și se străduiește să nu îi îngreunețe situația. Deja Lilac LaRoux, preocupată de modă și ultimele tendințe nu mai există, s-a destrămat odată cu nava și ea nu e sigură că își vrea viața înapoi. Deodată, supraviețuirea nu mai pare atât de dificilă. Pe această planetă, Lilac, simte ploaia, zăpadă, fenomene pe care nu le-a întâlnit niciodată, întrucât a trăit într-o bulă de cristal, izolată de lume și de problemele lor.


       Tarver este un erou de război la numai optsprezece ani, el a crescut într-o familie iubitoare, modestă, cu o mamă poetă și un tată profesor. Antrenat să fie mereu realist, cu picioarele pe pământ, atent și puternic, el este cel care o motivează pe Lilac pe durata călătoriei, chiar dacă uneori îndemnurile și replicile lui dure, batjocoritoare îl frustrează și îl înfurie. Relația celor doi, presărată cu aparențe, evoluează pe un drum anevoios. Furia și tensiunea de la început se topește încet-încet, urmează un acord tacit, încurajat de circumstanțele periculoase, amiciție și, după mai mult timp, iubire. Își vor împărțăși sufeința și vor lupta unul pentru celălalt până la final.


         Însă povestea nu se termină aici. Îndemnați de ființele șoptitoare care le-au invadat visurile și au creeat viziuni stranii cu ajutorul gândurilor lor, Lilac și Tarver găsesc o modalitate de a trimite un semnal S.O.S. pentru a fi salvați, numai că Lilac își asumă un risc...iar Tarver rămâne singur pe aceea planetă; singur și împovârat de vinovăție. Prezența ei devine o nălucă ce îl ajută să scape de pe aceea planetă, dar ea...ea e numai o nălucă.

        Dacă m-ați fi întrebat cu doi ani în urmă ce părere am despre cărțile cu nave spațiale, alte dimensiuni și panete aș fi spus, cu siguranță, că nu am citit și nici nu vreau să citesc. Acum, însă, totul este diferit. Cioburi de stele m-a determinat să stau aseară până la ora 2 ca să termin, ochii începuseră să mă usture și se instala senzația de somn, dar dorința mea de a vedea cum se termină aventura celor doi a răzbit. Am citit cu sufletul la gură volumul acesta și sunt nerăbdătoare să aflu ce se întâmplă cu personajele din volumul al doilea.
        Cel mai mult mi-a plăcut faptul că Lilac și Tarver, în adâncul sufletului, credeau unul în celălalt, deși afișau neîncredere la început, neîncredere susținut de aparențele pe care amândoi voiau să le păstreze, doar pentru a nu-l răni pe celălalt; o dovadă de altruism.
        O carte copleșitoare, ce îți menține interesul, o carte despre descoperirea de sine, despre forța interioară, dragoste, luptă, mistere îngropate de oameni influenți, trădare din partea celor dragi, suferință, moarte și vindecare.

Comments

  1. E minunata recenzia <3 Ma bucur tare mult ca ti-a placut acest volum. Abia astept urmatoarele volume din trilogia Constelatii <3

    ReplyDelete
  2. As fi cumparat-o oricum, dar daca nu erai tu, nu o cumparam la fel de repede, probabil. Nu m-am putut abtine! Sper sa fie la fel de frumoase ca acesta! <3

    ReplyDelete
  3. Oh my... Altă carte de pe listă... Nici nu știi cât te invidiez că le ai în bibliotecă... Acum că am citit asta chiar că abia aștept să o citesc.

    ReplyDelete
  4. Imi doresc aceasta carte de foarte mult timp *sighs* Poate mi-o aduce Mos Craciun :)) Asta daca am fost cuminte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu nu am putut astepta, am luat-o la reducere, a meritat!

      Delete
  5. Wow, cat de frumoasa pare cartea din recenzia ta. Abia astept sa o citesc si sa traiesc aventura alaturi de Lilac si Tarver.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sper sa o citesti curand, este o lectura interesanta si originala!

      Delete
  6. La inceput am fost atrasa de coperta pentru ca arata foarte bine dar si povestea pare una buna, sper sa o citesc cat mai repede.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si pe mine m-a atras coperta la inceput, dar parca simteam ca o sa imi placa si povestea. Bine ca nu m-am inselat! :)

      Delete
  7. Superba recenzia!! Sper sa citesc si eu intr-o zi povestea celor doi, Lilac si Tarver. <3

    ReplyDelete
  8. Frumoasa recenzia. Nu am citit cartea. Mi-am spus ca nu ma atrage genul acesta. de fapt mereu mi-a fost teama ca nu voi rezona cu cartile gen fantasy.
    Insa pe zi ce trece sunt convinsa ca merita sa dau o sansa iar cartea aceasta este pe lista :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca o sa o citesti, mi-ar placea sa imi spui cum ti s-a parut! Cat despre faptul ca nu ai avut tangente cu gentul fantasy, trebuie doar sa te gandesti ca in prim plan sunt doi adolescenti, doi oameni, restul este un detaliu. Daca te gandesti la acest gen in felul asta, o sa fie mai usor. In plus, in aceasta carte, sunt "fiinte" interesante, nu vamprii si varcolacii pe care ii tot intalnim :) Este SF

      Delete

Post a Comment