Skip to main content

Dacă aș rămâne~Carte versus Film




        În general merg la film exact în ziua când are premiera la noi, dar în cazul acesta nu a fost așa și cred că a fost foarte bine că s-a întâmplat în felul acesta. Cum am spus într-un post anterior, am încercat să citesc această carte mai demult și nu m-a prins, dar având în vedere că ecranizarea era aproape am zis că trebuie să îi mai dau o șansă. Recenzia cărții o puteți găsi AICI, iar acum o să vorbesc despre diferențele/asemănările dintre film și carte.
        De când am văzut primul trailer, primele imagini, am avut presimțirea că filmul o să mă impresioneze mai mult decât cartea. Știu că e greu de crezut, în majoritatea cazurilor, ecranizarea nu respectă povestea și nu transmite aceleași emoții. Aici a fost exact invers.
        Ideea cărții Dacă aș rămâne este foarte bună, poți extrage substratul și într-adevăr are un impact mare; te face să te gândești cât de prețioasă este viață, cum poți pierde totul într-o clipă. Până la urmă în carte este prezentată o luptă pentru viață. Totuși, nu consider că a fost suficient de exploatat subiectul. Cartea este bună, însă nu am fost capabilă să relaționez cu personajele, cu acțiunea, nu mi-au transmis aceea emoție reală.Aceste lucruri le-am spus și în recenzie.
        Filmul a fost interesant, plăcut, imaginile au fost superbe, locația minunată. a existat acel ansamblu de culori ce au  relaționat unele cu altele, nu știu, pur și simplu, impactul vizual a fost cu adevărat mare. Eu nu sunt o fană a lui Chloe Moretz și de aceea, auzind că ea va juca rolul Miei, nu am fost deloc impresionantă, însă mi-a lăcut mult de ea în film, a fost de acolo, a aparținut cu totul poveștii și avea o inocență observabilă în film. Nu mi-am schimbat părerea, nu îmi place de ea în mod special, dar s-a potrivit bine cu rolul din film.
        S-a respectat cartea,în mare parte. Bineînțeles că au existat și modificări, așa este mereu și, probabil, normal, însă unele scene(de la început) nu mi s-au părut wow.
        Mi-au dat lacrimile la un moment dat, dar nu am plâns, spre deosebire de alte persoane ce au fost la film și nici nu cred că vor exista multe filme ce mă vor face să plâng în hohote. Am plâns mult(jumătate din film) la trei filme: Sub aceeași stea, Hachi: A dog's tale, Eight Below și un film indian. În rest, da, mai plâng, deoarece mă emoționez, însă niciodată ca în momentele în care am vizionat filmele de mai sus.
       Totuși nu pot să aleg între carte și film. Voi știți părerea mea despre carte și, chiar dacă mi-a plăcut mult-mult filmul, nu aș renunța nici la lectură. E bine să citiți cartea înainte să vedeți filmul.


Comments

  1. Nu am citit nici cartea si nu am vazut nici filmul :)) Mi-am impus o regula: mai intai citesc cartea, abia apoi vizionez si ecranizarea acesteia. Insa nu am reusit sa fac rost de carte pana acum :\

    ReplyDelete
  2. Bine faci!
    Atunci succes la concurs, desi nu cred ca ai nevoie :)

    ReplyDelete
  3. N-am facut nici una, nici alta. Se mai intampla cateodata sa vad filmul inainte sa citesc cartea, dar de ceva vreme, incerc sa ma abtin si sa nu mai fac asta, oricat de tentant ar fi. :)

    ReplyDelete

Post a Comment