Recenzie: Ugly love. Despre fata urâtă a iubirii de Colleen Hoover

Ugly love este o poveste emoționantă, intensă, dureroasă, sfâșietoare,  în care Colleen și-a revărsat cele mai bune idei pentru a creea un cadru diferit de ceea ce ne-a obișnuit. Cred că este singura carte în care scenele erotice au fost expuse într-un mod devastator, însă finuț, fără a cădea în penibil, fără a exagera cu detalii, fără a distruge liminta dintre normalul situației și partea aceea scârboasă(scuzați-mi cuvintele, dar am citit unele cărți ale căror scene m-au făcut să am o senzație de vomă trei zile la rând).
        Povestea este scrisă din două perspective, a lui Miles și a lui Tate, dar autoarea merge pe un plan trecut și pe unul prezent în paralel. Sunt pasaje în care ni se prezintă trecutul lui Miles și motivele din spatele durității, armurei lui și sunt pasajele prezentului prin prisma lui Tate.
        De la primele pagini facem cunoștiință cu Tate care se mută cu fratele său și, mergând spre apartament, îl întâlnește pe Miles Archer ce zăcea într-o stare de inconștiență în fața ușii ei. Din cauza primei întâlniri, Tate nu are o părere prea bună despre el, dar cu cât trece mai mult timp, cu atât Tate nu poate să ignore atracția pe care o simte pentru Miles și observă că el ascunde de persoanele din jurul lui un trecut dureros.
        El nu dorește o relație, nici măcar o femeie care să îi țină companie din când în când, iar ea nu avea în plan să aibă un prieten, dar, în ciuda eforturilor de a sta departe unul de celălalt, aceștia cedează și hotărăsc să aibă o relație de prietenie cu beneficii.

“Don’t ask about my past,” he says firmly.  “And never expect a future.”   (Cele două condiții ale lui Miles pentru a continua prietenia cu beneficii)

Cu toate acestea, timpul pe care îl petrec împreună nu îi ajută să respecte condițiile. Tate se îndrăgostește de Miles, iar bariera pilotului de avion începe să se destrame încet-încet. Dar el nu vrea asta. Miles nu vrea să fie iubit de nimeni. Nu vrea iubire, pentru că iubirea e urâtă. Părțile frumoase ale iubirii nu le compensează pe cele urâte, așadar nu vrea complicații.

Miles Archer pe care l-a cunoscut Tate nu a fost personajul tipic pe care l-a creionat Colleen în celelalte cărți. Miles a fost dur, misterios, închis în sine, secretos și suferința din trecut l-a împiedicat să viseze la un viitor. Pe de altă parte, Miles din trecut a avut comportamentul portretizat de Colleen în toate cărțile ei. El s-a transformat dintr-un timp iubitor, sincer, vesel, loial într-un tip dur ca o stâncă, ce se luptă cu sentimentele care apăreau în inima lui, ce nu își îngăduie să trăiască, să uite și să ierte. Datorită prezentării duale a personajului-trecut, prezent, am înțeles de ce nu dorește Miles să primească iubirea în viața lui și am fost martora frământărilor lui în ceea ce o privește pe Tate. Bineînțeles că amintirile, trecutul au fost scrise pentru că Miles era mult prea misterios și Tate nu avea să afle vreodată ceva despre el, astfel încât noi, cititorii, pe măsură ce se derula trecutul lui, ne dădeam seama ce a declanșat comportamentul din prezent.

"If I were capable of loving someone… it would be you."

Maybe someday și Ugly love sunt oficial cărțile mele preferate ale autoarei, dar trebuie să recunosc că nu am plâns. Colleen mărturisea la un moment dat că o anumită scenă(nu pot să vă spun care) a făcut-o să plângă. Eu nu am plâns, dimpotrivă. Nu am simțit cu adevărat o părere de rău, deși povestea lui Miles a fost tulburătoare, ci am avut mereu o senzație de furnicături. Da, știu că sună ciudat rău de tot, dar nu am idee cum să explic. De când am înțeles de ce s-a schimbat Miles(devenise previzibil de la o  anumită scenă), am fost sigură de finalul poveștii. Nu se putea să aibă alt sfârșit.
        Nu am nicio îndoială că-mi doresc această carte la editura Epica. Anca, dacă citești vreuna dintre aceste recenzii, vreau să îți spun că fiecare poveste a lui Colleen merită să fie la Epica.