Recenzie: Isla si Fericirea pâna la adânci bătrâneți de Stephanie Perkins

Dragostea se aprinde repede în New York – Oraşul Care Nu Doarme Niciodată, dar oare va dura această dragoste înflăcărată?

Romantică incurabilă, Isla s-a îndrăgostit de introvertitul desenator Josh încă din primul an de liceu, de la Şcoala Americană din Paris. Iar după o întâlnire întâmplătoare, în Manhattan, în vacanța de vară, dragostea părea să se înfiripe mai repede decât credea ea. Însă, atunci când încep al doilea an de liceu, în Franţa, Isla şi Josh încep să se confrunte cu problemele cu care toate perechile tinere au de furcă, inclusiv drama familială, incertitudinea în privinţa viitoarelor facultăți pe care le vor urma şi posibilitatea foarte reală de a fi despărţiţi.
Cu o apariţie episodică a personajelor preferate ale seriei, Anna, Étienne, Lola şi Cricket, această poveste de dragoste adevărată, adorabilă şi sexy – care are ca fundal de desfăşurare New Yorkul, Parisul şi Barcelona – încheie extatic îndrăgita serie a autoarei Stephanie Perkins.
„Stephanie Perkins este Jane Austen a generaţiei noastre. Poveştile ei îţi frâng inima, te alină şi te lasă fără aer de atâta fericire; e magie adevărată în aceste pagini – o experienţă pe care n-ai s-o uiţi.”
—TAHEREH MAFI, autoarea seriei Spulberă-mă, bestseller New York Times
„Fanii romanelor care îți frâng inima o vor adora.”
—BOOKLIST
„E greu să-ţi închipui o poveste mai romantică decât Isla şi Fericirea până la adânci bătrâneţi.”
—BOOKPAGE, Teen Top Pick
„Eroii adolescenţi cuceritori cu vieţi romantice captivante fac deliciul lecturii… O abilă ilustrare a atracţiei covârşitoare, emoţionale şi fizice, simţite la prima iubire.”
—KIRKUS REVIEWS
„Perkins încheie trilogia poveştilor de dragoste înlănţuite cu un roman pasionant, care urmăreşte îndeaproape intensitatea emoţională a unei relaţii încă de la înfiriparea sa.”
—PUBLISHERS WEEKLY
„Personajele lui Stephanie Perkins se îndrăgostesc aşa cum toţi ne-am dori să ni se întâmple, în timp real şi de-adevăratelea.”
—RAINBOW ROWELL, autoarea cărţilor Eleanor şi Park şi Fangirl, bestselleruri New York Times
„Strălucitor şi plin de emoţii vii, Isla şi Fericirea până la adânci bătrâneţi este un roman uimitor şi pasionant.”
—RT BOOK REVIEWS
„Personajele veridice, dialogul deştept şi o iubire cu adevărat încântătoare sunt elementele de marcă ale unui roman care îi va încânta pe fanii autoarei şi va cuceri nenumăraţi admiratori noi.”
—SCHOOL LIBRARY JOURNAL

Cărțile lui Stephanie Perkins sunt pline de romantism, veselie, un aer straniu ce le îmbracă pe unele personaje, un strop de tristețe, dar cărțile ei sunt lecturi ușoare pe care le recomand tuturor. Am citit Anna și Lola, deoarece au apărut la Epica, iar preferata mea dintre cele două era Lola și băiatul de treabă din vecini. Eram atât de sigură că această ultimă carte din serie o să fie preferata mea de acum înainte, încât aș fi băgat mâna-n foc ca să-mi apăr opinia. Ei, bine că nu am făcut-o, pentru că am fost un pic dezamăgită de carte.
        Nu o să spun că urăsc această carte, că nu mi-a plăcut deloc, fiindcă aș trebui să mint. Mi-a plăcut mult, am citit-o ușor, romantismul a fost la tot pasul, au existat niște scene extrem de drăguțe, care încântă un cititor ca mine, dar aceste amănunte nu au reușit să îi dea sclipire cărții. Nu sunt obișnuită să scriu recenzii negative, de obicei evit să scriu o recenzie dacă nu mi-a plăcut conținutul cărții, însă era o carte de la care aveam așteptări mari. Nu știu cum o să sune comentariile mele față de carte, dar să începem.

Nu am văzut dragostea dintre Josh și Isla. Eu am văzut un capriciu, un fel de obsesie care a durat din primul an de liceu. Atracție Islei față de John a durat atâția ani și în momentul în care decid să fie împreună se comportă de parcă nu există nimic altceva pe acest pământ. Atât în Anna, cât și în Lola, povestea a decurs firesc, normal și toți am observat cum încet-încet se dezvoltă sentimentele personajelor. A fost o evoluție evidentă, care se baza pe gusturile lor. în primele două cărți am înțeles de ce băieților au început să le placă cele două fete și invers. Ei, aici nu am înțeles. Adică, ei au simțit o conexiune unul față de celălalt mult timp, îsă nu am priceput de ce. De ce lui Josh i-a plăcut de Isla, de ce îi place de ea, ce îi place la ea? Nu am aflat asta nici măcar la finalul cărții.
        Povestea urmărește un fir destul de clișeic. Josh este un artist singuratic, cu părinți influenți, care nu îi permit să le strice reputația. Nu este deranjant, deoarece toți știm că o anumită idee este schimbată în funcție de autor, de gândirea fiecăruia, însă la urma urmei mi-am dat seama că nu există o problemă în carte. Josh și Isla sunt imaturi-încă o dată, nu am înțeles de ce se iubesc așa de mult-, sunt despărțiți, el își însoțește tatăl prin diferite locuri datorită alegerilor, ea e supărată și caută nod în papură, motive peste motive care să ateste că, de fapt, el nu o iubește..și uite așa se desfășoară întreaga poveste. Nu mă înțelegeți greșit, nu cred că trebuie să ai un motiv anume ca să iubești pe cineva.(Te iubesc pentru că..). Nu, dar înafara faptului că ea l-a văzut pe el ca un artist singuratic și înconjurat de lume bună nu...pur și simplu nu a existat ceva profund. Din punctul meu de vedere, a fost o atracție obsesivă. În ceea ce-l privește pe el...da, personajul lui nu m-a făcut să văd de ce îi place de Isla.
        O altă nemulțumire este legată de modul în care sunt scrise câteva scene. S-au întâmplat foarte multe lucruri, dar, în esență, nu s-a întâmplat nimic. Sunt pasaje în care se trece de la un decor la altul în două propoziții. Citeam, citeam și respectivii erau undeva, apoi în următoarea propoziție mi se spune că a trecut nu știu cât timp.
        Bine, nu vreau să vorbesc doar despre aspectele engative, dar nu m-am putu abține. Autoarea ne-a dat și câteva scene care m-au determinat să zâmbesc și să mă simt bine. Au fost momente drăguțe, Josh a știut cum să o complimenteze pe Isla, dar...
       Îmi pare atât de rău pentru recenzia aceasta. Am vrut așa mult să iubesc această carte ca pe celelalte, am crezut că o să o iubesc, însă nu mi-a dat nimic real, nimic construit bine, de parcă autoarea ar fi scris cartea în grabă.

Acestea fiind spuse, nu uitați, poate modul în care a fost construită povestea nu a fost pentru mine, însă comparativ cu celelalte două cărți a fost apă de ploaie. E posibil ca vouă să vă placă și nu vă spun să nu o cumpărați. Citiți multe recenzii, multe păreri ca să aveți o idee despre carte, dar nu vă aruncați să cumpărați o carte doar pentru că o persoana(sau mai multe o recomandă). Aveți ochi de uliu!
       Cartea o să apară la Epica(din ce am înțeles eu).