Recenzie: De 19 ori Katherine de John Green

Am citit Sub aceeași stea.
Am citit Căutând-o pe Alaska.
Am citit Paper Towns.
Am citit De 19 ori Katherine.

După ce am citit aceste patru cărți ale lui John Green, sesizez că el este un autor al cărui stil este maleabil. Fiecare care pe care am citit-o a urmat un traseu diferit și aici nu fac referire numai la poveste ci și la stil. Dacă în Sub aceeași stea urmăream totul din perspectiva lui Hazel, în Căutând-o pe Alaska din perspectiva lui Mills, în Paper Towns din perspectiva lui Quentin, în De 19 ori Katherine, autorul folosește nararea obiectivă, oferindu-ne o percepție mai amplă asupra universului lui Colin. Recunosc că, pentru mine e mai greu să citesc totul dintr-o perspectivă obiectivă, dar recunosc, de asemenea, că această manieră prezintă mai bine evenimentele trecut decât ar fi făcut-o dacă apela la memoria afectivă.
      Această carte abundă în informații din multe domenii, informații care trec de bariera culturii generale, deci avem câte ceva de învățat.
În carte sunt prezentate două drame: drama geniului Colin ce-și prezice propria decădere și drama dragostei.
Spre deosebire de alte dăți în care scriam o recenzie, acum nu simt nevoia să povestesc desfășurarea acțiunii, ci vreau să mă axez puțin pe personajul principal.
      Colin era părăsit, deoarece,  în mod paradoxal, Colin se simțea inferior, nu avea încredere în el, deși mintea lui era departe de cea a unui om normal. Se considera un fost copil-minune, dar nu un geniu. Preocupările lui în legătură cu viitorul erau de înțeles, însă negativismul în legătură cu acesta și cu capacitățile lui, nu. Tocmai  acestea este motivul pentru care K-19 l-a părăsit. Geniul Colin se lupta cu încercarea de a fi iubit de Katherine. Chiar Katherine cu numărul 19 îi mărturisește că el are nevoie de un robot care să îi spună mereu că îl iubește, are nevoie de o permanentă confirmare, nu de o prietenă. El e prins în nevoia lui de a nu fi părăsit, de a avea pe cineva lângă el, încât nu realizează că e principalul motiv pentru care este părăsit.
      El consideră că lumea se împarte în două categorii: Părăsiții și Părăsitorii, așadar se decide să demonstreze o teorie conform căreia poate prezice cine și când își va părăsi partenerul, însă este foarte greu și realizarea teoriei îi pune la încercare memoria care...se pare că nu este fără cusur așa cum credea.
      Împreună cu prietenul său Hassan pleacă într-o călătorie unde întâlnește alte persoane, iar această călătorie va fi decisivă pentru Colin.
      Va realiza Colin teoria?
      Va afla de ce este mereu părăsit?