Skip to main content

Libraria mea online ideala



Cu ocazia celor cinci ani de existență, Libris.ro a hotărât să dea startul unui concurs pentru bloggeri. Probabil se vor înscrie mulți bloggeri, cu multă experiență, însă nu mă împiedică nimic din a-mi exprima părerea și știți cât de mult pot să vorbesc/scriu, așadar pregătiți-vă.

De-a lungul timpului am întâlnit multe persoane, cu opinii diferite în legătură cu lectura și cărțile, însă pot spune că am fost extrem de norocoasă, întâlnindu-le, întrucât îndârjirea lor referitoare la acele opinii, m-am ajutat să îmi păstrez intact țelul de a-mi menține concepțiile referitoare la importanța cărților.
 Faptul că au un impact major asupra vocabularului este unul dintre motivele invocate de profesori, în general, însă nimeni nu accentuează cea mai importantă porțiune a lecturii. Nimeni nu insistă pe emoția de a te transpune într-o poveste care nu îți aparține, dar pe care o simți a ta, pe care o revendici, care te acaparează.
Cărțile sunt o artă, dar lectura este o altă artă. Sunt aceleași cuvinte, însă este o diferență mare între a scrie cuvintele, a le vizualiza și a le simți. Modalitatea prin care totul dispare în jurul tău atunci când citești este o artă pe care o manipulezi, fiindcă ea îți permite acest lucru. Pentru fiecare cititor există un gen de carte și pentru fiecare cititor există un mod diferit de a contempla aceea artă.
Niciodată nu o să compar o librărie online cu o librărie reală, deoarece nimic nu se compartă cu sentimentul pe care îl obținem în momentul în care pășin într-o librărie și toate cărțile se uită la noi, așteptând să le cumpărăm. Plimbatul printre rafturi, parfumul hârtiei și a tușului, cuvintele care prind viață în fața ochilor tăi sunt clipe pe care nu le-aș pierde, dar trebuie să fim realiști. Programul încărcat nu ne permite să colindăm fiecare librărie și este mult mai ușor să comandăm cărți online, întrucât câteva click-uri te scapă de drumuri, iar comanda îți este adusă acasă.

Cum se zidește o librărie online ideală!

1. În primul rând, librăria mea online trebuie să fie zugrăvită exact ca un tablou, în care pictorul a omogeizat toate nuanțele existente, adică librăria trebuie să cuprindă o gamă variată de genuri, care să satisfacă nevoile, necesitățile și plăcerile fiecărui client. u este nimic mai rău decât o librărie care promovează excesiv un singur gen, care urmează o singură traiectorie în ceea ce privește literatura. Diversitatea trebuie menținută la loc de cinste, împreună cu celelalt avantaje.

2. În al doilea rând, o librărie online perfectă trebuie să-și mențină constant cumpărătorii aproape prin oferte. În fiecare lună o editură trebuie să aibă exclusivitate și să beneficieze de o reducere masivă. Pentru a alege această editură, librăria va organiza un chestionar, pe facebook sau altă pagină de socializare care promovează librăria, cu numele editurilor participante, iar cumpărătorii vor vota, desemnând editura câștigtoare.

3. Este necesar să beneficiez de transportul gratuit. Indiferent de cât de mari sunt reducerile, transportul calculat în funcție de domiciliu va împiedica mereu cumpărătorul să plaseze o comandă. Majoritatea librăriilor online folosesc metoda transportului pentru a recupera banii pierduți prin reduceri, iar o librărie ideală va ocoli această metodă, altfel și cumpărătorul va ocoli librăria. Mă bucur că libris.ro are transportul gratuit.

4. Aspectul simplu care să permită navigarea normală în mediul online, evitându-se reclamele excesive prin diferite părți ale paginii, deoarece acestea mereu deranjează cumpărătorul. Ar fi frumos ca secțiunea Comenzile mele să arate altfel, precum o bibliotecă și cărțile să fie adăugate în categoria din care fac parte.

5. Clienții fideli vor beneficia de o carte cadou, la alegere, în momentul în care vor ajunge la un anumit număr de comenzi plasate, spre exemplu, cinci. O altă modalitate de a-i răsplăti ar fi acumularea unor puncte de fidelitate.

6. Librăria online care se ocupă și de sponsorizări trebuie să fie atentă la bloggeri și la modul în care aceaștia scriu recenziile cărților. Un blog mereu va avea urmăritori atâta timp cât vor exista concursuri, dar interesul va dispărea când aceste concursuri nu se vor mai organiza. Librăria trebuie să selecteze blogurile din punct de vedere calitativ nu neapărat cantitativ și trebuie să sponsorizeze oamenii care au un cuvânt de spus, care sunt sincer, care își exprimă opinia și reușesc să discute detaliat despre o carte fără a copia de undeva o descriere. Trebuie apreciată esența nu aparența care se impune în fiecare domeniu.

7. Informația este putere și, în același mod în care te ridică, te și poate doborî, astfel pentru cărțile ce iau cu asalt lumea cititorilor trebuie să existe în descriere câteva link-uri care să-l direcționeze pe cumpărător către recenzii bine construite, ale unor persoane care nu promovează o carte doar pentru a intra în grațiile anumitor oameni. Acele recenzii/păreri îndrumă cumpărătorul și îi spulberă îndoielile,d ar trebuie alese recenzii sincere. O recenzie mincinoasă se poate întoarce împotriva librăriei, dacă un client cumpără datărită recenziei frumoase și nu e mulțumit, întrucât aceea cartea nu se ridica la nivelul recenziei.

8. Comunicarea în mediul virtual este mereu pusă sub semnul mecanizării, așadar, pentru a combate această opinie, reprezentanții librăriei trebuie să răspundă la fiecare întrebare în cel mai scurt timp posibil, fără a proceda precum alte edituri ce răspund prin câteva cuvinte ce îi îndeamnă pe clienți să aibă răbdare. Neimplicarea în relațiile cu potențialii cumpărători denotă neseriozitate și nepăsare.

9. Librăria nu trebuie să livreze cărți cu defecte, oricât de minore ar fi.

10. Ar fi plăcut să se găsească câteva capitole dintr-o carte pentru a stârni curiozitatea cititorilor sau pentru a le înlătura definitiv îndoielile.

11. Librăria să își pună amprenta. Cum? Să trimite la fiecare comandă o carte de vinzită sau un semn de carte cu sigla librăriei și cu un mesaj adresat cumpărătorului, mesajul schimbându-se în fiecare lună. Eu aș fi curioasă să aflu ce e scris pe semn și aș plasa câte o comandă lunară.

12. Cel puțin o dată pe an, librăria să trimită câte un reprezentant,a companiat de cărți în orașele importante, orașele mari pentru a susține o pledoarie pentru lectură. Reprezentantul ar fi sprijinit de bloggeri din orașele respective și s-ar organiza concursuri pentru a câștiga cărți, iar oamenii ar interacționa.

13. Mi-ar plăcea să existe o rubrică pentru concursuri, unde să fie postate concursurile de pe diferite bloguri, dar și concursurile pe diferite teme, realizate de librărie.


Libris. ro întrunește multe din aceste calități, dar eu am descris librăria mea ideală.

Comments

  1. Asa imi imaginez si eu libraria ideala, cu mici modificari, dar imi place ce ai punctat

    ReplyDelete

Post a Comment