Skip to main content

About beautiful people(part 2): Cătălin Dobre




O să continui această rubrică, deoarece o consider o modalitate de informare și de cunoaștere, așadar aceasta este abia  partea a doua.
Pe Cătălin Dobre l-am văzut prima data în cadrul concursului Vocea României, în primul sezon și ceea ce m-a determinat să-l îndrăgesc a fost entuziasmul debordant, modul în care a interpretat melodiile, sinceritatea transmisă și faptul că era inevitabil să nu obsevi că se simțea iubirea pentru muzică, se simțea lenjeritatea de a cânta, nimic nu era mecanic sau pregătit de înainte; era o dezordine organizată și, din puctul meu de vedere, asta înseamnă să te contopești cu muzica.
Cătălin Dobre era Cătălin Dobre și nu încerca să păcălească pe nimeni prin o interpretare pompoasă care să dea bine sau prin cuvinte bine alese. Asta înseamnă să fii sincer și consider că aceasta e calea prin care oamenii cunosc cu adevărat muzica și omul. Pentru a impresiona trebuie să fii tu!
Când l-am văzut nu mi-aș fi închipuit niciodată că voi ajunge să discut puțin cu el, nu neapărat pe o temă anume, dar a fost frumos să văd că e o persoană cu principii de la care nu se abate, că e o persoană muncitoare, talentată, care are foarte mulți fani(deși poate nu știe), că este o persoană sinceră și realistă.



1.       Foarte multe persoane te-au cunoscut odată cu participarea ta la Vocea României. Este clar că participarea la concursul de talente ţi-a schimbat viaţa în ceea ce priveşte muzica, dar participarea ţi-a schimbat şi personalitatea sau modul de gândire?
Cătălin Dobre:  Culmea este faptul că participarea la concursul Vocea României nu mi-a schimbat viața, ci doar mi-a modulat personalitatea,  dar mai ales gândirea. Văd lucrurile din alt unghi, ceea ce îmi permite să realizez din timp când greșesc și când nu!

 
2. Ai un timbru foarte frumos, însă acest timbru a atras atât păreri pozitive cât şi negative. Realizezi că un artist trebuie să aibă persoane care îl susţin şi care nu, acest amănunt fiind, în realitate, o demonstraţie a faptului că este cu adevărat un artist, însă ce impact au asupra ta comentariile oamenilor? 
Cătălin Dobre: Nu mă afectează niciun comentariu în mod negativ, ba din contră...dacă cineva are o parere care este diferită de a mea o ascult, dar când depașeste bunul simț o ignor complet. Este ca un filtru: te hrănești cu comantarii pozitive, iar pe cele negative le dai la o parte.  Altfel nu ai puterea să treci peste și renunți la tot ce ai facut. Trebuie să învatăm despre oameni și modul lor de a gândi pentru a fi noi mai buni


3. Consideri că oamenii au uitat să asculte cu adevărat muzica şi să o înţeleagă, ei devenind mecanizaţi sau consideri că oamenii ştiu să selecţioneze muzica bună şi să o adapteze diferitelor momente din viaţa lor?
Cătălin Dobre: Din păcate în România, la putere stau tot radiourile și posturile de televiziune care influențează auditoriul într-un mod care le convine exclusiv lor. Foarte greu ies alți artiști pe piață pentru a diversifica muzica românească. Este adevarat că majoritatea tinerilor, adolescenților cunosc mai bine fenomenul si ascultă mai mult muzica venită de peste hotare, astfel se creeaza iluzia unei diversificari în materie de muzică. Dar adevarul este că în ziua de astăzi oamenii ascultă ce se da...fara a mai pune întrebări daca e bună muzica sau nu. Sunt de părere că ceva o să se schimbe în curând și eu sunt unul dintre acei oameni care încearcă să facă ceva în privința asta.


4. Există în acest domeniu foarte multe voci, dar nu toate vocile se promovează prin talent, ci prin diferite mijloace de marketing care atrag publicul. Tu ce părere ai despre aceste presupuse vedete care se promovează prin mijloace plastice care nu implică vocea? 
Cătălin Dobre: Exact cum am spus și mai sus acest fenomen este cauzat de producători, de oamenii de radio și de televiziuni care ăși văd propriul interes. Este mult mai greu să faci ceva calumea și inteligent,  decât să arunci niște "fufe" sau "fufi" care nu au habar de viața lor, iar ceilalți să câștige bani pe seama lor...nu sunt de acord cu această formă de spalare de creier....de aceea eu nu m-am "prostituat" și încă sunt în anonimat...cei cu prea mult creier sunt ignorați, ba mai mult sunt aruncați în stradă pentru a face loc prostiei.  

5. Dacă ai avea de ales între a deveni foarte cunoscut, dar prin melodii comerciale, care nu exprimă nimic, sunt seci şi a rămâne într-un con de umbră, cu un public restrâns care să aprecieze valaorea unei melodii de calitate, ce ai alege? 
Cătălin Dobre: Bineînțeles ca aș alege un public restrâns care să aprecieze valoarea unei melodii de calitate...dar eu nu mă opresc aici. Chiar dacă este un public restrâns eu vreau sa îl fac mare...asta înseamnă că trebuie să cultiv și cealaltă parte. Și cum fac asta? E foarte simplu, trebuie doar să cobor puțin ștacheta. Adică voi face o muzica grea,  dar în același timp foarte ușoară....știu sună ciudat...dar nu e chiar așa. Pentru început voi face melodii foarte comerciale pentru a atrage o tabară de public, după care din același piese voi face ceva mult mai cult. Abia atunci vor vedea cu adevărat diferența.

6. De ce crezi tu că lumea tinde să facă mereu comparaţii între oameni şi nu apreciază fiecare om, artist, lucru aşa cum este el? 
Cătălin Dobre: Fiecare om este unic. Dar fiecare om urmează  oarecum efectul de turmă. Plecând de la ideea asta, dacă cineva cu mai multa putere sau mai multa convingere spune ca un lucru, om, obiect etc. , este mai bun decat celălalt, normal că majoritatea o să țină de partea lui. Și cum aici în România noastră se promovează și încurajează stupizenia, automat apare acest fenomen.

7. Se spune că fiecare greşeală din viaţa noastră e menită să ne maturizeze. Tu ce părere ai, greşelile tale au   avut în rol important în formarea ta ca om, în construirea personalităţii tale? 
Cătălin Dobre: Aici este foarte greu de spus. Unele greșeli sunt mai mari decât altele. Unele ne învață înspre bine pe când altele ne înfluențează  într-un mod negativ. Nu am avut atât de multe greșeli încât să spun ca ele m-au format pe mine. Înca mai am multe de învățat. Dar pot spune că am invatat din ele și că nu se vor mai repeta.


8. Foarte multe persoane mi-ai spus că noi încetăm să fim copii, atunci când părinţii nostri nu mai sunt. Eu sunt complet împotriva acestei ipoteze, dar aş vrea să aflu şi opinia ta. Consideri că acel copil din noi dispare odată cu dispariţia părinţilor sau că putem păstra acel copil dacă dorim, dacă suntem conştienţi de faptul că mereu acel copil ne va aduce alinare, în anumite situaţii? 
Cătălin Dobre: Eu cred că fiecare om se vede diferit.  Da, eu mă văd încă un copil,  dar față de acum 10 ani pot spune că m-am maturizat. Nu cred că moartea parinților cauzează și moartea copilului din tine ci doar că te închizi și începi să privești lumea cu alți ochi nemai având cine să iți poarte de grijă. Copil vei ramâne mereu. Important e să nu îl închizi în cușcă, să nu te iei mereu așa în serios.  Astfel puritatea îți va rămâne intactă.

9. Cum este privită lumea prin ochii tăi, prin ochii unui artist? 12. Tu promovezi arta, cunoaşterea prin muzică, dar ai şi alte pasiuni? 
Cătălin Dobre: Nu știu cum să răspund la întrebarea asta :)) Văd lumea diferit probabil de omul cotidian. Sunt lipsit de inhibiții și nu mă dau înapoi de la nimic,  de la o nebunie care se pune în capul meu...dar în fond suntem toți unici și cred că fiecare vede în felul lui. Pasiuni....sincer nu m-am gândit la asta. Pe mine muzica mă cuprinde cu totul și nu știu dacă orice înafară de ea se poate numi pasiune....poate hobby. Și atunci "hobby-urile mele sunt" : plimbări în natură, să am grijă de cuțu meu, să cioplesc lemne sau crengi stând în pădure, să ma plimb cu rolele...multe...sunt un om cu activitați normale :))

10. Îţi place să citeşti şi, dacă da, care este cartea ta preferată?
Cătălin Dobre: Cartea mea preferată trebuie să fie: Blink: The Power of Thinking Without Thinking de Malcolm Gladwell

11. Trei dintre ultimele ecranizări au avut la bază serii serii, mai precis, Divergent de Veronica Roth, Jocurile Foamei de Suzanne Collins şi Instrumente Mortale de Cassandra Clare. Le-ai vizionat sau ţi-ai atras suficient de mult atenţia încât să îţi doreşti să le vizionezi? 
Cătălin Dobre: Jocurile Foamei am văzut,  dar Instrumente Mortale nu. O să caut să văd.

12. Şi tu ai fost elev şi probabil ai observat că profesorii promovează excesiv literatura română, ceea ce nu este un lucru greşit, dar ţi-ar fi plăcut să promoveze şi lecturarea din plăcere a anumitor cărţi care rămâneau la alegerea elevului?
Cătălin Dobre: Da, ar fi fost frumos să lase elevul să aleagă cărțile pe care dorește să le învețe. Nu sunt de acord cu sistemul acesta în care toți profesorii iți bagă pe gât anumite lecturi. Sunt mult mai multe carți interesante pe lumea asta iar timpul alocat pentru o carte care ți se impune este pierdere de timp. Eu sunt de parere că fiecare om e liber și fiecare om are alte preferințe. Daca cineva este atras de literatura româna, foarte bine,să studieze și să facă ce îi place, dar deja când cineva iți impune anumite reguli făra niciun argument,  e comunism.


 13. Care este artistul tău preferat( din orice domeniu)? 
Cătălin Dobre: Michael Jackson este artistul meu preferat în domeniul muzicii,  iar pentru toate celelalte: Leonardo da Vinci.
 
14. Care este personalitatea cu care ai vrea să petreci o zi din viaţă? 
Cătălin Dobre: Cu Albert Einstein.

15. Cum te-ai descrie tu( fără modestie) ? 
Cătălin Dobre:  Aici chiar nu pot să răspund :)).  Prefer să  aud opinia altor oameni despre mine...eu sunt prea complicat pentru a mă cunoaște :)).

16. Care este cel mai mare defect al tău şi au vrea să scapi de el? 
Cătălin Dobre: Cel mai mare defect al meu este inteligența!

17. Ne poţi relata cum arată o zi din viaţa ta? 
Cătălin Dobre: Fiecare zi este imprevizibilă și nu știu nici eu cum arată o zi din viața mea:)).

18. În ultimul timp, superficialitatea, aparenţele şi aspectul fizic sunt privite ca şi calităţi necesare pentru a intra în lumea reflectoarelor şi, de ce nu, pentru a supravieţui acolo. Tu ce apreciezi cel mai mult la o persoană: exteriorul, interiorul, ambele în egală măsura? 
Cătălin Dobre: Automat când ieși pe stradă și vezi o persoană, o apreciezi după aspectul fizic. Dar când asculți sau citești ce a scris o persoană, atunci îi poți vedea sufletul și, de ce nu,  și talentul.

19. Frumuseţea aspectul fizic au devenit tiparuri care ajută persoanele să obţină ceea ce doresc. Consideri că lumea nu îşi mai aminteşte să-şi folosească ochii pentru a privi cu adevărat caracterul unei persoane, valorile şi principiile după care se ghidează sau că este necesar să ignorăm calităţie intrinseci ale unei persoane, în defavoarea celor fizice?
Cătălin Dobre:  Consider că lumea nu iși mai amintește să-si folosească ochii pentru a privi cu adevărat caracterul unei persoane, valorile şi principiile după care se ghidează pentru că apar formele de manipulare în masă: internetul, televizorul, revistele, modelele...ș.a.m.d.

 20. Îţi place să-ţi faci planuri, să te vizualizezi peste mulţi ani sau eşti de părere că viaţa este efemeră şi că orice plan al nostru s-ar putea nărui în orice clipă? 
Cătălin Dobre: Imi place sa traiesc momentul,  dar asta nu înseamna că nu am un țel în viață. Sunt liber să fac ce vreau și sunt încrezător că îmi voi îndeplini visul.

21. Care este principiul după care te ghidezi în viaţă? 
Cătălin Dobre:Fac exces de tot ceea ce vreau,  dar nu ceea ce îmi face rau! Ăsta e principiul meu in viață.


22. Ce ne pregăteşti în continuarea în ceea ce priveşte muzica, arta?
Cătălin Dobre:Pregătesc o revoluție în industria muzicală....și am nevoie de voi toți pentru a ajunge acolo.

Eu îi mulțumesc foarte mult pentru că a răspuns la aceste întrebări și îi urez succes în continuare. 
Pe Cătălin îl găsiți aici: Cătălin Dobre



Comments